
Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 6, s./p. 741-888
Zastanawiamy się, jak dobrać do zespołu kolejną osobę i czy powiększanie zatrudnienia będzie dobrym pomysłem? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie. W wielu organizacjach wystarczy odpowiednio zarządzać pracą zespołu zamiast zwiększać liczbę pracowników. To podejście byłoby natomiast słuszne, gdybyśmy mieli tyle godzin do obsadzenia czy zadań do zaoferowania, by zapełnić nowej osobie cały etat.
Kiedy na pewno jest potrzebny nowy pracownik? Spójrzmy na zbiór przypadków, w których bez wątpienia warto postarać się o dopływ nowej kadry:
– organizacja otwiera filię lub oddział;
– zwiększa się zakres świadczonych usług i istnieje oczywista konieczność zaproszenia do pracy kolejnego specjalisty;
– odchodzi pracownik i powstaje trudny do pokrycia wakat czasowy;
– odchodzi pojedynczy specjalista, a organizacja nadal realizuje dane usługi;
– brakuje obsady godzinowej, a gabinet ustala nowe, poszerzone godziny otwarcia;
– wprowadzane są nowe technologie wymagające dodatkowego zaplecza kadrowego z zupełnie nowymi kompetencjami;
– organizacja ma zamiar rozwijać się rynkowo i potrzebuje uruchomić nowe stanowiska, których do tej pory nie było w strukturze organizacyjnej, a odnalezienie niezbędnych do tego kompetencji w obecnych pracownikach jest niemożliwe.