Strona główna ZARZĄDZANIE I MARKETING Czy na pewno jest Ci potrzebny nowy pracownik?

Czy na pewno jest Ci potrzebny nowy pracownik?

Rozwój nowoczesnych usług medycznych jest nierozerwalnie związany z doborem współpracowników, którzy będą je świadczyć w kompetentny sposób. Planując swój własny gabinet czy większe centrum zdrowia, poszerzając działalność rynkową lub otwierając filię, zwykle rozważamy problematykę zasobów ludzkich. Myślimy o osobach, które musimy „zaprosić do współpracy”. Wydaje nam się bowiem, że nie da się poszerzać działalności bez zupełnie nowej kadry. Lecz czy tak jest w rzeczywistości?

3624
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 6, s./p. 741-888

Zastanawiamy się, jak dobrać do zespołu kolejną osobę i czy powiększanie zatrudnienia będzie dobrym pomysłem? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie. W wielu organizacjach wystarczy odpowiednio zarządzać pracą zespołu zamiast  zwiększać liczbę pracowników. To podejście  byłoby natomiast  słuszne, gdybyśmy mieli tyle godzin do obsadzenia czy zadań do zaoferowania, by zapełnić nowej osobie cały etat.

Kiedy na pewno jest potrzebny nowy pracownik? Spójrzmy na zbiór przypadków, w których bez wątpienia warto postarać się o dopływ nowej kadry:
– organizacja otwiera filię lub oddział;
– zwiększa się zakres świadczonych usług i istnieje oczywista konieczność zaproszenia do pracy kolejnego specjalisty;
– odchodzi pracownik i powstaje trudny do pokrycia wakat czasowy;
– odchodzi pojedynczy specjalista, a organizacja nadal realizuje dane usługi;
– brakuje obsady godzinowej, a gabinet ustala nowe, poszerzone godziny otwarcia;
– wprowadzane są nowe technologie wymagające dodatkowego zaplecza kadrowego z zupełnie nowymi kompetencjami;
– organizacja ma zamiar rozwijać się rynkowo i potrzebuje uruchomić nowe stanowiska, których do tej pory nie było w strukturze organizacyjnej, a odnalezienie niezbędnych do tego kompetencji w obecnych pracownikach jest niemożliwe.