
Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 2, s./p. 149-296
Wizytówka firmy
Wygląd pracowników na wszystkich szczeblach powinien być spójny z wizerunkiem instytucji. Ubiór w miejscu pracy ma znaczenie w dwóch aspektach. Z punktu widzenia klienta jest komunikatem mówiącym mu, jaka jest dana firma, czy jest wiarygodna i jak ważni są dla niej jej klienci. Jest również elementem wizerunku marki, zwiększa jej rozpoznawalność przez charakterystyczny strój i spójność z wystrojem wnętrz, w których następuje obsługa klienta, a także wprowadza ład estetyczny i odróżnia pracowników firmy od klientów. Z punktu widzenia pracowników ubiór tworzy poczucie przynależności do zespołu czy organizacji, a także zmniejsza ryzyko popełnienia błędów w doborze garderoby, które mogłyby wpłynąć na wizerunek firmy.
→ Lubisz wersję papierową? Zajrzyj tutaj ←
W celu stworzenia spójnego obrazu odzwierciedlającego powyższe elementy coraz częściej zleca się specjalistom od wizerunku dobór garderoby pracowników. Wówczas cała kadra, od osób dbających o czystość, poprzez pracowników zajmujących się obsługą klienta, a na pielęgniarkach i lekarzach kończąc, stanie się wizytówką kliniki, podkreślając tym samym wysokie kwalifikacje zespołu.