Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Każda praktyka lekarska, klinika czy szpital ma swój wizerunek. Może on być oparty na nazwisku, pozycji społecznej właściciela, grupie lekarzy-naukowców, czy też na rodzaju specjalizacji. Zazwyczaj pracujemy na wizerunek wiele lat. Budujemy go systematycznie; wzmacniając siłę swoją i swojej marki. Inwestujemy, chcemy być odbierani jako profesjonaliści w swoim zawodzie. Chcąc pozyskać pacjentów prezentujemy zakres usług, kompetencje naszego zespołu za pomocą telewizji, radia, przekazów drukowanych czy też Internetu. Mimo, iż lekarz jest profesjonalistą w swoim zawodzie, czeka na niego szereg pułapek marketingowych, oferowanych w pakiecie przez firmy zajmujące się na co dzień marketingiem takich produktów jak cegła, kiełbasa czy perfumy. W niniejszym opracowaniu przedstawię w dziewięciu krokach jak zadbać o swój wizerunek w branży usług medycznych.

635
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 7, s./p. 889-1036

Krok 1. Lokalizacja
Wybierając lokalizację dla wymarzonej kliniki należy brać pod uwagę szereg czynników. Niektóre na pozór wydają się banalne, jednak w rzeczywistości mogą zadecydować o naszej porażce bądź sukcesie. Pierwszym krokiem jest wybór regionu geograficznego w którym chcemy otworzyć klinikę. Powinien on opierać się na doskonałej analizie rynku – począwszy od analizy dostępności usług medycznych w danym regionie, ich komplementarności a na grupie docelowej kończąc. Konieczna jest również analiza wizerunkowa otoczenia, gdyż niekoniecznie dobrze, jeśli w pobliżu będzie salon kosmetyczny, sklep elektryczny czy kebab. W zależności od regionalnych uwarunkowań urbanistycznych pewne rozwiązania dotyczące wizerunku będą akceptowane i przyjęte z aprobatą, inne stanowczo niedozwolone, np. umieszczanie tablic informacyjnych wskazujących dojazd do gabinetu czy szpitala.

Krok 2. Architektura
Gabinet, klinika czy szpital wymagają dobrego projektu architektonicznego. Prace architektów mogą dotyczyć jedynie wnętrza i/lub całej bryły budynku. Chcąc profesjonalnie zadbać o wizerunek i właściwy jego odbiór przez otoczenie należy zadbać o estetykę i jednoznaczny przekaz marketingowy. Chcąc uniknąć problemów w przyszłości, należy również skontaktować się z zarządcą nieruchomości i uzyskać odpowiednie zgody dotyczące umieszczania tablic i kasetonów na zewnątrz budynku (z podłączeniem do prądu lub bez). Nie bez znaczenia są możliwości zagospodarowania przestrzeni wokół gabinetu: ciągów komunikacyjnych, parkingu, czy ogrodu bądź dziedzińca.