Strona główna WIZERUNEK Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Każda praktyka lekarska, klinika czy szpital ma swój wizerunek. Może on być oparty na nazwisku, pozycji społecznej właściciela, grupie lekarzy-naukowców, czy też na rodzaju specjalizacji. Zazwyczaj pracujemy na wizerunek wiele lat. Budujemy go systematycznie; wzmacniając siłę swoją i swojej marki. Inwestujemy, chcemy być odbierani jako profesjonaliści w swoim zawodzie. Chcąc pozyskać pacjentów prezentujemy zakres usług, kompetencje naszego zespołu za pomocą telewizji, radia, przekazów drukowanych czy też Internetu. Mimo, iż lekarz jest profesjonalistą w swoim zawodzie, czeka na niego szereg pułapek marketingowych, oferowanych w pakiecie przez firmy zajmujące się na co dzień marketingiem takich produktów jak cegła, kiełbasa czy perfumy. W niniejszym opracowaniu przedstawię w dziewięciu krokach jak zadbać o swój wizerunek w branży usług medycznych.

3418
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 7, s./p. 889-1036

Krok 1. Lokalizacja
Wybierając lokalizację dla wymarzonej kliniki należy brać pod uwagę szereg czynników. Niektóre na pozór wydają się banalne, jednak w rzeczywistości mogą zadecydować o naszej porażce bądź sukcesie. Pierwszym krokiem jest wybór regionu geograficznego w którym chcemy otworzyć klinikę. Powinien on opierać się na doskonałej analizie rynku – począwszy od analizy dostępności usług medycznych w danym regionie, ich komplementarności a na grupie docelowej kończąc. Konieczna jest również analiza wizerunkowa otoczenia, gdyż niekoniecznie dobrze, jeśli w pobliżu będzie salon kosmetyczny, sklep elektryczny czy kebab. W zależności od regionalnych uwarunkowań urbanistycznych pewne rozwiązania dotyczące wizerunku będą akceptowane i przyjęte z aprobatą, inne stanowczo niedozwolone, np. umieszczanie tablic informacyjnych wskazujących dojazd do gabinetu czy szpitala.

Krok 2. Architektura
Gabinet, klinika czy szpital wymagają dobrego projektu architektonicznego. Prace architektów mogą dotyczyć jedynie wnętrza i/lub całej bryły budynku. Chcąc profesjonalnie zadbać o wizerunek i właściwy jego odbiór przez otoczenie należy zadbać o estetykę i jednoznaczny przekaz marketingowy. Chcąc uniknąć problemów w przyszłości, należy również skontaktować się z zarządcą nieruchomości i uzyskać odpowiednie zgody dotyczące umieszczania tablic i kasetonów na zewnątrz budynku (z podłączeniem do prądu lub bez). Nie bez znaczenia są możliwości zagospodarowania przestrzeni wokół gabinetu: ciągów komunikacyjnych, parkingu, czy ogrodu bądź dziedzińca.