Strona główna WIZERUNEK Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Każda praktyka lekarska, klinika czy szpital ma swój wizerunek. Może on być oparty na nazwisku, pozycji społecznej właściciela, grupie lekarzy-naukowców, czy też na rodzaju specjalizacji. Zazwyczaj pracujemy na wizerunek wiele lat. Budujemy go systematycznie; wzmacniając siłę swoją i swojej marki. Inwestujemy, chcemy być odbierani jako profesjonaliści w swoim zawodzie. Chcąc pozyskać pacjentów prezentujemy zakres usług, kompetencje naszego zespołu za pomocą telewizji, radia, przekazów drukowanych czy też Internetu. Mimo, iż lekarz jest profesjonalistą w swoim zawodzie, czeka na niego szereg pułapek marketingowych, oferowanych w pakiecie przez firmy zajmujące się na co dzień marketingiem takich produktów jak cegła, kiełbasa czy perfumy. W niniejszym opracowaniu przedstawię w dziewięciu krokach jak zadbać o swój wizerunek w branży usług medycznych.

1524
PODZIEL SIĘ

Krok 3. Identyfikacja wizualna
Coraz trudniej znaleźć placówkę medyczną bez identyfikacji wizualnej. Wyznacznikiem jest z pewnością logo – powinno być czytelne, łatwe do zapamiętania, indywidualne i nawiązujące do nazwy. Nazwa powinna być wykreowana na potrzeby gabinetu, a każdy gabinet jest inny. Powielanie nazwy występującej gdzie indziej (nawet w innych regionach kraju) tylko spowolni rozwój naszej marki i z pewnością utrudni pozycjonowanie w Internecie (czytaj: będzie droższe). Kolorystyka logo powinna być spójna z kolorystyką gabinetu. Dobrze skrojone logo opisane w księdze znaku jest przyczynkiem do dalszych prac projektowych dla potrzeb marketingowych. W przypadku chęci zarejestrowania znaku w urzędzie patentowym, księga znaku jest wskazana.

Krok 4. Kasetony, witryny, tablice informacyjne
Mając projekt logo i predefiniowane w nim kolory można przystąpić do dalszych projektów. Jeśli nie popełniliśmy błędów w kroku 1. i 2., powinniśmy mieć dostęp do powierzchni szyb (witryny) oraz możliwość powieszenia podświetlanego kasetonu, semafora, a nawet tablicy informacyjnej. Wszystkie projekty powinna cechować wysoka estetyka, etyczny przekaz o charakterze informacyjnym zgodny z zaleceniami i odrębnymi przepisami. Wykonanie projektów powinno odbyć się przy uwzględnieniu odległości, z jakiej powinny być czytelne (z drogi ekspresowej przez kierowców, czy dla pieszych po drugiej stroni ulicy).

Krok 5. Ulotki informacyjne, foldery
W poczekalni lub w gabinetach partnerskich można umieszczać własne foldery informacyjne np. dotyczące nowoczesnych systemów leczenia. Ważne, aby były napisane językiem przystępnym i zrozumiałym dla pacjenta. Projekty materiałów drukowanych powinny być bezwzględnie wykonane w oparciu o standardy opisane w księdze znaku. Tym samym będą odbierane przez otoczenie, jako część naszego przekazu marketingowego. Jeśli tak nie uczynimy, z pewnością nasze bezpłatnie zaprojektowane ulotki („projekt” w cenie druku) utkną w morzu bezwartościowego spamu. Na ulotkach czy w folderach nie można pisać wszystkiego, co sobie zamarzy właściciel gabinetu, bo na to również nie pozwala prawo.