Strona główna WIZERUNEK Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Każda praktyka lekarska, klinika czy szpital ma swój wizerunek. Może on być oparty na nazwisku, pozycji społecznej właściciela, grupie lekarzy-naukowców, czy też na rodzaju specjalizacji. Zazwyczaj pracujemy na wizerunek wiele lat. Budujemy go systematycznie; wzmacniając siłę swoją i swojej marki. Inwestujemy, chcemy być odbierani jako profesjonaliści w swoim zawodzie. Chcąc pozyskać pacjentów prezentujemy zakres usług, kompetencje naszego zespołu za pomocą telewizji, radia, przekazów drukowanych czy też Internetu. Mimo, iż lekarz jest profesjonalistą w swoim zawodzie, czeka na niego szereg pułapek marketingowych, oferowanych w pakiecie przez firmy zajmujące się na co dzień marketingiem takich produktów jak cegła, kiełbasa czy perfumy. W niniejszym opracowaniu przedstawię w dziewięciu krokach jak zadbać o swój wizerunek w branży usług medycznych.

1520
PODZIEL SIĘ

Krok 6. Wizytówki, papier firmowy, koperty
W kolejnym kroku należy zadbać o dobrze dopracowane projekty wizytówek, papieru firmowego czy nawet kopert. Są to projekty dopełniające naszą identyfikację wizualną. To one będą zabierane poprzez wychodzących pacjentów, tym samym zwiększają siłę i zasięg naszej marki. Podobnie jest w przypadku terminarzy. Zapisując pacjenta na kolejną wizytę, z całą pewnością byłoby lepiej, gdyby pacjent otrzymał nasz terminarz z datą następnej wizyty, niż karteczkę obcej firmy farmaceutycznej.

Krok 7. Strona internetowa, portale społecznościowe
Powszechny dostęp do Internetu zmusza nas do zaistnienia w sieci. Nie ma nas w sieci, to nie istniejemy. Strona internetowa gabinetu to już codzienność. Nie musi być też przeinwestowanym mechanizmem oferującym internautom funkcje, z których nie skorzystają. Podjęcie decyzji o roli strony www jest istotne. Może mieć charakter informacyjny dotyczący naszej lokalizacji, zakresu usług i danych kontaktowych. Może pełnić również rolę edukacyjną i zawierać porady medyczne, aktualności z zakresu medycyny, najnowsze doniesienia naukowe. Może zawierać opis sprzętu, wyposażenia gabinetu oraz opis personelu. Jej zakres należy dostosować do rzeczywistych potrzeb. Ważne, aby była czytelna i prawidłowo funkcjonowała również na urządzeniach mobilnych (tablet, smartfon). Jeśli zdecydujemy się na korzystanie z portali społecznościowych, musimy zadbać, aby publikowane informacje nie były obarczone błędami merytorycznymi, ortograficznymi i aby były ciekawe.