Strona główna WIZERUNEK Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Etyczny przekaz marketingowy. Ścieżka wizerunku

Każda praktyka lekarska, klinika czy szpital ma swój wizerunek. Może on być oparty na nazwisku, pozycji społecznej właściciela, grupie lekarzy-naukowców, czy też na rodzaju specjalizacji. Zazwyczaj pracujemy na wizerunek wiele lat. Budujemy go systematycznie; wzmacniając siłę swoją i swojej marki. Inwestujemy, chcemy być odbierani jako profesjonaliści w swoim zawodzie. Chcąc pozyskać pacjentów prezentujemy zakres usług, kompetencje naszego zespołu za pomocą telewizji, radia, przekazów drukowanych czy też Internetu. Mimo, iż lekarz jest profesjonalistą w swoim zawodzie, czeka na niego szereg pułapek marketingowych, oferowanych w pakiecie przez firmy zajmujące się na co dzień marketingiem takich produktów jak cegła, kiełbasa czy perfumy. W niniejszym opracowaniu przedstawię w dziewięciu krokach jak zadbać o swój wizerunek w branży usług medycznych.

1363
PODZIEL SIĘ

Krok 8. Komunikacja z pacjentem
Mając dopracowany wizerunek nie możemy zapomnieć o właściwym przeszkoleniu recepcji. Jej rola często jest bagatelizowana. Rzadko który właściciel gabinetu ma świadomość, ilu potencjalnych pacjentów stracił, poprzez błędy na poziomie recepcji-rejestracji.

Krok 9. Nadzór i rachunek sumienia.
Pracując z wizerunkiem nigdy nie mamy wakacji. Należy zdawać sobie sprawę, że wszelkie uchybienia w wizerunku gabinetu wpływają niekorzystnie na jego ocenę a tym samym na ocenę pracy lekarzy. W przypadku utraty zaufania, np. w wyniku złych opinii będących konsekwencją zatrudnienia niesolidnego lekarza, warto rozważyć zbudowanie nowej marki w innej lokalizacji: naturalnie, od podstaw, wykorzystując zdobyte doświadczenia. To przykre, ale konieczne – warto docenić etos pracy również na polu otoczki zawodu lekarza i lekarza dentysty. Inwestowanie w profesjonalny i solidnie przygotowany przekaz wizerunkowy po prostu się opłaca.