Strona główna KOMUNIKACJA W MEDYCYNIE Informacja zwrotna, czyli feedback

Informacja zwrotna, czyli feedback

4088
PODZIEL SIĘ

Chwal na różne sposoby. Pochwała nie zawsze musi przyjąć formę pisemnego lub ustnego komplementu. Możesz pokazać swoje uznanie i szacunek dla innych w różny sposób. Gestem, uśmiechem, publicznym komplementem.

Chwal odpowiednio. Każdy w zespole i organizacji ma inną osobowość, a każdy człowiek może mieć różne motywacje. Niektórzy ludzie pragną rozgłosu i uwielbiają być chwaleni publicznie. Inni wolą ciche „dziękuję” na osobności. Dlatego ważne jest, aby dowiedzieć się, jaka jest najlepsza forma chwalenia dla każdej osoby.

Zachowaj jednak umiar. Dając pochwały, pamiętaj, aby nie przesadzić. Jeśli zbyt często chwalisz innych, paradoksalnie możesz doprowadzić do zmniejszenia motywacji.

Gratyfikuj natychmiast. Nie odkładaj pochwał na później. Może się okazać, że niewielkie jest Twoje uznanie wobec danego działania czy postawy, gdy zostało okazane po zbyt długim czasie, kiedy wszyscy o nim zdążyli zapomnieć.

Znajdź odpowiedni moment. Lepiej nie chwalić kogoś, gdy następnie, w tej samej rozmowie, chcesz poprosić go o przysługę. Druga osoba może podejrzewać, że pochwała jest bez znaczenia.
Dając i otrzymując informacje zwrotne na bieżąco, dojdziesz do wniosku, iż są one potężnym narzędziem rozwoju osobistego. Wykonany prawidłowo feedback skutecznie motywuje i pozwala podążać za wyznaczonymi celami.

Joanna Rosielewska