Strona główna WIZERUNEK Kolorystyka w medycynie

Kolorystyka w medycynie

Gabinet, szpital czy klinika to miejsca pracy białego personelu. Spędzając w nich często więcej czasu niż w zaciszu domowym, warto zadbać o kolorystykę i harmonię, aby czuć się  w pracy komfortowo. Kolor wpływa nie tylko na nastrój i emocje, ale często jest również utożsamiany z osobowością zarządzającego.

951
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 11, s./p. 1481-1628

Ważne, aby każda placówka medyczna miała swoją zdefiniowaną kolorystykę, dzięki której będzie rozpoznawalna na rynku. Dzisiejszy świat jest kolorowy, więc barwy użyte w systemie identyfikacji wizualnej (ang. corporate identity) mogą być niemal dowolne, zależne od upodobań firmy kreującej wizerunek i/lub właściciela.

Krok 1.
Poproś profesjonalistę o wsparcie przy wyborze koloru
Kolor, z włoskiego colorito, jest zestawieniem barw nadających skończonemu dziełu wyrazu. Podobno ciepłe kolory przyspieszają krążenie krwi, kolor czerwony pobudza, a zielony uspokaja. Wybierając kolorystykę placówki medycznej zdecydowanie lepiej dobrać ją tak, aby pasowała do świadczonych usług, wnętrz i architektury oraz  osobowości  zarządzającego. Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalisty przy określeniu kolorystyki. Powinno to zostać wykonane w oparciu o wywiad
i wizję lokalną na zewnątrz i wewnątrz budynku.

Krok 2.
Definiowanie kolorów
Wiemy jak wygląda kolor niebieski czy brązowy. Jednak taka informacja to za mało. Każdy kolor należy zdefiniować matematycznie, opisać liczbami, aby jednoznacznie go interpretować i w każdym czasie powielać.

Dopiero wówczas pracując z różnymi wykonawcami będziemy mogli zadbać, aby kolor zielony był zawsze naszym zielonym. Dzięki temu będziemy konsekwentni w utrzymaniu standardu naszych barw.

Krok 3.
Wizerunek i jego spójność
Wybrane kolory to zielony, biały i żółty? Niech w tych kolorach będzie maksymalnie dużo przedmiotów, które otaczają pacjentów i ich rodziny. Ciepło i opieka, jakiej doświadczą mają się zawsze kojarzyć z kolorami placówki, a więc z konkretnym miejscem realizacji usług. Wtedy to się opłaca.