Strona główna ZARZĄDZANIE I MARKETING Metody budowania wizerunku i marki placówki medycznej. Uwagi praktyczne

Metody budowania wizerunku i marki placówki medycznej. Uwagi praktyczne

4930
PODZIEL SIĘ

Pacjenci cenią sobie wygodę i bezpieczeństwo. Zatem samoczynnie otwierające się drzwi ułatwią wejście do gabinetu. Płytki antypoślizgowe oraz poręcze zwiększą bezpieczeństwo.
Niezależnie od lokalizacji fizycznej, rzeczywistej, w XXI wieku istotne znaczenie ma także lokalizacja wirtualna. W coraz szerszym zakresie pacjenci będą szukać informacji o gabinecie w Internecie. Dlatego trudno zbudować  pozycję silnej marki gabinetu stomatologicznego bez zainwestowania w zbudowanie strony internetowej. Także w tym przypadku za właściwe można uznać skorzystanie z usług podmiotów, które się zawodowo zajmują świadczeniem takich usług. Oczywiście odpowiedzialność za budowanie marki zawsze spoczywa na właścicielu. Dlatego powinien on krytycznie ocenić projekt, który zostanie przygotowany przez projektanta czy wykonawcę. Przy współpracy z usługodawcą właściciel powinien pamiętać o następujących kwestiach:

  • lokalizacja wirtualna powinna być odzwierciedleniem fizycznej, rzeczywistej lokalizacji gabinetu. Oznacza to, że nie należy zamieszczać zdjęć, które nie mają nic wspólnego z danym gabinetem. Dotyczy to również wnętrz gabinetu oraz jego wyposażenia. Wiadomo, że można zamieścić zdjęcia, które potrafią zachęcić pacjentów, jednak jeśli nie będą one prawdziwe, wówczas pacjenci odwrócą się od marki, która nie jest autentyczna;
  • strona powinna się szybko i łatwo otwierać. Pacjenci nie mają cierpliwości  do stron, które otwierają się bardzo wolno;
  • struktura strony powinna być logicznie zaprojektowana. Pacjenci powinni łatwo, intuicyjnie znajdować informacje, na których im zależy. Wiąże się to z nawigacją, która także powinna być prosta;
  • konieczne jest aktualizowanie strony. Wszystko, co będzie istotne dla pacjentów, powinno być zawarte na stronie. Szczególne znaczenie mogą mieć informacje o możliwości skorzystania z usług w dniach wolnych czy świątecznych, których jest dość dużo w roku;
  • pacjenci szukają niekiedy odpowiedzi na pytania, które wiążą się z różnymi zdarzeniami. Gabinet może podjąć decyzję, aby umieścić na stronie najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.

Poza stroną internetową, na której mogą być także zawarte inne informacje (np. zdjęcia lekarzy, języki, którymi się posługują), gabinet stomatologiczny może rozważyć obecność na Facebooku, Twitterze czy YouTube. Może to dotyczyć także informacji w formie filmów, które ilustrują właściwe nawyki związane z higieną jamy ustnej oraz jej profilaktyką. Możliwe jest także umieszczanie aplikacji, z których mogą skorzystać pacjenci.

Omawiając zagadnienia związane z budowaniem marki gabinetu stomatologicznego warto wskazać na wnioski wynikające z badań nad zasadami funkcjonowania mózgów. Otóż w pierwszej kolejności pacjenci zwracają uwagę na to, co jest: większe, jaśniejsze, nietypowe, ruszające się.