Strona główna ZARZĄDZANIE I MARKETING Metody budowania wizerunku i marki placówki medycznej. Uwagi praktyczne

Metody budowania wizerunku i marki placówki medycznej. Uwagi praktyczne

4930
PODZIEL SIĘ

Powyższe informacje mogą być wykorzystane w procesie budowania marki gabinetu bądź kliniki stomatologicznej. Szyld, tablica informacyjna przed gabinetem może być tak zaprojektowana, aby wyróżniała się swoją wielkością w otoczeniu. Może być oświetlona, aby była widoczna nocą. Obok gabinetu można umieścić tablicę, na której, np. co 10 sekund, będzie się wyświetlała  informacja z datą, godziną, temperaturą. Zmieniające się informacje przyciągają wzrok przechodniów. I wreszcie przed gabinetem można ustawić odpowiednich rozmiarów np. wiewiórkę, ze szczoteczką i pastą do zębów, która może być dużą atrakcją dla dzieci.

Kolejne wnioski dotyczą materiałów informacyjnych, które przygotowuje gabinet. Otóż wzrok przenoszony jest kaskadowo, z lewej na prawą. Zatem plakaty czy książeczki z różnymi historyjkami bądź informacjami, powinny mieć kształt poziomego prostokąta. Na plakatach, które będą wewnątrz gabinetu, nie powinno być przeładowania informacji. Wystarczy zamieścić na nich najważniejsze rzeczy.

Rozważając zagadnienia marki gabinetów stomatologicznych, należy jeszcze wspomnieć o tendencji związanej z powstawaniem rozwiązań sieciowych. W Polsce powstaje coraz więcej sieci aptecznych. Także na rynku gabinetów protetyki słuchu powstaje coraz więcej placówek sieciowych. Ta tendencja również pojawia się na rynku gabinetów stomatologicznych. Pacjenci, jeśli pojawiają się w nieznanym otoczeniu, chętniej wybierają marki, które są im znane. Turysta w Tanzanii, jeśli poczuje głód, chętniej wejdzie do McDonalda niż do małego baru, którego nazwa nic mu nie mówi. Pacjenci są coraz bardziej mobilni i chętnie w innej miejscowości skorzystają z usług oferowanych przez znaną im sieciową markę gabinetu stomatologicznego. Ponadto zarządzanie siecią gabinetów pozwala na wyższą skuteczność oraz efektywność. Dotyczy to zarówno wydatków marketingowych, administracyjnych, jak również możliwości uzyskiwania korzystnych warunków zakupu sprzętu i materiałów. Nie oznacza to eliminowania z rynku gabinetów niezależnych. Nadal będzie dla nich miejsce na rynku, jednak budowanie własnej marki będzie wówczas związane z oferowaniem szczególnych wartości obsługiwanemu  segmentowi pacjentów.

Budowanie marki na rynku usług wiąże się w dużym stopniu z postawą i zachowaniami pracowników. Pacjenci kształtują swoje przekonania na temat marki gabinetu w dużym stopniu przez to, jak są traktowani przez personel oraz w jaki sposób personel buduje atmosferę gabinetu. Wymaga to odpowiedniego podejścia wszystkich pracowników gabinetu do pacjentów. Stąd istotne znaczenie ma system szkoleń, a także program długofalowego budowania kultury organizacyjnej placówki.