Strona główna WIZERUNEK Poczekalnie gabinetów lekarskich i dentystycznych jako wizytówki placówek medycznych

Poczekalnie gabinetów lekarskich i dentystycznych jako wizytówki placówek medycznych

1697
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 8, s./p. 1037-1184

Według Słownika języka polskiego poczekalnia to pomieszczenie przeznaczone dla osób czekających na coś, a w tym przypadku oczekujących na wizytę u lekarza bądź dentysty. Ani czekanie, ani wizyta u jakiegokolwiek specjalisty z dziedziny medycyny nie jest dla nikogo czymś nadzwyczaj przyjemnym. Każdemu zapewne zdarzyło się czekać w długiej kolejce do lekarza, siedzieć na mało komfortowych krzesełkach ustawionych tuż przy sobie tak, że zmieniając pozycję nie lada wyzwaniem jest nie naruszyć prywatnej przestrzeni drugiej osoby. Po pewnym czasie siedzenia w poczekalni większość osób zaczyna się nudzić – i jest to naturalna reakcja! Co wtedy zaczynają robić? Rozglądać się po każdym kącie, każdej ścianie, wypatrywać nawet najmniejszych mankamentów wystroju, przyglądać personelowi… No właśnie! Podczas siedzenia w poczekalni każdy ma dużo więcej czasu i możliwości niż podczas rozmowy z lekarzem bądź podczas zabiegów, aby dokładnie przyjrzeć się wnętrzu i obsłudze.

Z punktu widzenia architektury wnętrz poczekalnia to pomieszczenie, które powinno stanowić wizytówkę, ponieważ potencjalny pacjent zaznajamia się z nim jako pierwszym pomieszczeniem w placówce medycznej. Od poczekalni w dużej mierze zależy ocena świadczenia jakości usług medycznych w gabinetach lekarskich. Dlatego tak ważne jest, aby przy wystroju poczekalni bardzo dobrze ją rozplanować i skupić się nawet na najmniejszym szczególe. Trzeba jednak pamiętać, że poczekalnia, gabinety i uniformy personelu powinny stanowić nierozłączną całość.