Jak reklamować się na Facebooku?

Jak reklamować się na Facebooku?

793
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 4, s/p. 445-592

Facebook jest serwisem wciąż rozrastającym się. W styczniu 2014 roku liczba użytkowników wyniosła 1,3 miliarda. Każdy z nich udostępnia w serwisie rozmaite dane dotyczące swojego wykształcenia, stanu cywilnego, zainteresowań, pracy zawodowej, czasu wolnego. Stanowi to ogromny potencjał dla firm w reklamowaniu swoich usług i trafieniu do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców. W jaki sposób reklamować swój gabinet medyczny? Jak robić to umiejętnie, najefektywniej wykorzystując budżet i trafiając do odpowiedniej grupy ludzi?

Prowadzenie komunikacji na Facebooku bez wspierania reklamą sprawi, że publikowane przez nas treści dotrą do osób, które dotychczas lubiły stronę – ale nie wszystkich. Ze względu na ilość znajomych oraz komunikatów od polubionych stron, które pojawiają się na naszej stronie głównej (aktualności – newsfeed), Facebook jest w stanie wyświetlać nam około 300 zdarzeń dziennie (z szacowanej liczby około 1300). W celu określenia, które posty i zdarzenia będą wyświetlać się w aktualnościach użytkowników, powstał algorytm EdgeRank, który rozstrzyga, czy dany wpis jest atrakcyjny dla konkretnej grupy fanów. EdgeRank wpływa bezpośrednio na zasięg postów (który obecnie wynosi około 8-12%). Reklama jest zatem bardzo często również sposobem dotarcia do fanów, którzy i tak już lubią naszą stronę.

Rodzaje reklam – prawa kolumna i newsfeed
Facebook umożliwia promowanie publikowanych na serwisie postów lub bezpośrednie przekierowywanie użytkowników do strony zewnętrznej, np. strony przychodni. Uruchamiając reklamę, płacimy za wyświetlenie jej osobom, dla których może być ona przydatna i interesująca. Gabinet lekarski może reklamować się wśród osób w konkretnym przedziale wiekowym, np. 25-30 lat, mieszkających tylko w Warszawie. Lekarze o specjalności pediatrii mogą natomiast kierować komunikat do grupy osób będących rodzicami.