Time Based Management, bo czas to pieniądz!

Time Based Management, bo czas to pieniądz!

Dotrzymywanie, a nawet wyprzedzanie umówionych terminów to nie tylko moda naszych czasów. To przede wszystkim niezwykle istotny czynnik stanowiący o atrakcyjności rynkowej danego przedsiębiorstwa (kliniki, przychodni, gabinetu). Wielu klientów bowiem wybiera to miejsce, które w jak najkrótszym czasie zrealizuje zamówienie, rzecz jasna bez żadnego uszczerbku na jakości.

1078
PODZIEL SIĘ

Artykuł ukazał się w Medical Maestro Magazine, Vol. 9, s./p. 1185-1332

Dla coraz większej liczby osób to czas staje się kartą przetargową. Aby zdobyć niezbędne towary bądź usługi możliwie jak najszybciej, odbiorcy wielokrotnie są w stanie zapłacić więcej. Być może dzięki temu sami zadowolą swoich klientów i zrobią „biznes swojego życia”? Łańcuchy zależności zdają się stawiać coraz wyższe wymagania, poganiając szybko pędzący czas, który w interesach szczególnie nabiera znaczenia. Nie bez powodu ludzie biznesu i menedżerowie odpowiedzialni za projekty żyją powiedzeniem „czas to pieniądz”, goniąc za jak najsprawniejszymi rozwiązaniami. Liderzy we wszystkich branżach, prześcigając się w realizacji terminów, podnoszą poprzeczkę coraz wyżej, zmuszając innych do wprowadzenia jeszcze śmielszych metod optymalizacji produkcji i dostarczania usług.

Według Time Based Management (TBM) – koncepcji zarządzania w biznesie – czas jest strategicznym czynnikiem w kreowaniu konkurencyjności i atrakcyjności danej firmy. Metoda ta pomaga szybko i sprawnie dostarczyć klientowi pożądany produkt czy usługę, a także przyśpieszyć rozwój całego przedsiębiorstwa poprzez regularne i częste wprowadzanie nowych usług i artykułów na rynek, co generuje szybszy rozwój. Zarządzanie czasem to także świadoma polemika i rywalizacja z konkurencją, która jak wiadomo nigdy nie śpi i zawsze chce być o krok przed nami. Zatem jest o co walczyć.

Lubisz wersję papierową? Zajrzyj tutaj

Daleko idące przemiany gospodarcze katalizują codzienne działania przedsiębiorstw w kierunku skracania czasu realizacji usług czy zamówień produktów, wzbogacania portfolio usług i produktów, szybkiego reagowania na coraz to nowsze potrzeby klienta i jego specjalne zachcianki, terminowe wywiązywanie się z umów, a także dopasowywanie się do wciąż zmieniających się wymagań rynku. Dzięki zwiększeniu elastyczności łatwiej o zaufanie oraz zdobycie lojalności klientów-pacjentów. Szybkość podejmowania decyzji i następnie możliwość realizowania działań, to także wyższa produktywność, a co za tym idzie skrócenie czasu pracy. To prowadzi do zmniejszenia kosztów i większych zysków. Pozytywne efekty dzięki temu mnożą się, a jednym z nich jest na pewno osiągnięcie przewagi konkurencyjnej organizacji.